18 יול 2014

איך עושים סרטון רשת עם אחוזי המרה גבוהים

עידן הוידאו רק תופס תאוצה משנה לשנה, חברות רבות מגלות את העוצמה המביאה איתה הפקת סרטון רשת, סרט פרסומת, חסות או אפילו סרטון לטובת גיוס משקיעים באתרי מימון כמו קיק סטארטר, אינדיגוגו הדסטארט ועוד.
אם תמונה אחת שווה 1000 מילים אז רק אפשר לדמיין מה זה 25 פריימים בשניה…

ישנן חברות הפקה ובתי פוסט פרודקשן אשר יוצרות סרטוני רשת, חלקם ברמה טובה וחלקם לא משיגים את המטרה..

השאלה היא מה המטרה?

ברור לנו שהמטרה הסופית שלנו היא לייצר לידים איכותיים אשר מומרים ללקוחות.

ישנם מספר עקרונות אשר מומלץ לשים בהם את הדגש ואני אנסה לגעת בכמה מהם…

1. מומלץ מאד שהסרט יהיה מותאם למיתוג העסק

לכל חברה יש את המיתוג והשפה הגרפית התואמים אותה.
לא אחת יצא לי לראות סרט שארוז גרפית בצורה נחמדה ואף טובה אך שאינה תואמת את המוצר ואת התחושות שהמותג מנסה להעביר

צריך להשתדל להיות אחידים מכיוון שאותו סרטון הוא המשכיות למותג ולערכיו.

אסור לתת לאפקט כזה או אחר להשפיע עלינו ולגרום לנו ללכת על קו שלא תואם את המותג.

2. רגש
הסרטונים הזכירים ביותר הם אותם סרטונים שמשאירים בנו איזשהו רגש.
אתם יכולים לבדוק זאת.
תנסו לשחזר 3-4 פרסומות שראיתם לפני 3 חודשים בערך..
ברור לנו שכולן מצחיקות / מרגשות / עצובות וכו…
ולכן אם אנחנו רוצים להיות זכירים, מומלץ לעבוד עם קופירייטר או עם תסריטאי שיודע את העבודה ונותן לסרט את הטאצ׳ האחר בתסריט ובכלל בתוכן הסרט.

3. גורם ההפתעה

כשיש גורם מפתיע זה יכול להוסיף לתחושת הרגש ולרצון שלנו לשתף אותו מול כולם
בעיקר לסרטים ויראלים זה עובד מצויין.
מה שמפתיע אותנו גורם לנו להעביר הלאה…
כאן יש דוגמה לסרט שעשינו ושם ההפתעה נמצאת ממש בתחילת הסרט…

 

4.כמה שפחות פרסומת!

ברור לנו שהמטרה הסופית היא ליצור לידים
אך חשוב להבין את האיזון.
ככול שהסרטון יהיה עסקי ועם מסר ברור כך הויראליות שלו קטנה, לפעמים זה בסדר כי אנחנו לא תמיד מחפשים שהסרטון יהיה ויראלי אבל יחד עם זאת, זו נקודה שחשוב להבין אותה…

5. רמה גבוהה

טוב אז קצת לא פוליטיקליקורקט לכתוב כאן על EBD Post production אבל בכל זאת…
מגיע לנו איזו שורה או שניים.
אנחנו שמים דגש חזק מאד על עיצוב וטאצ׳ סופי שנראה מעולה, אנחנו משקיעים בזה המון.
לא סתם אנחנו עושים זאת, אנחנו באמת מאמינים שההבדל בין סרט טוב וסרט פחות טוב הוא כתיבה משובחת, עיצוב מדוייק , עריכה טובה, סאונד ועוד אלמנטים שנותנים לנו תחושה שמדובר בפרסומת של ממש.

6.פשטות!!!

לאנשים אין סבלנות ואין זמן ולא משנה מתי נראה את הסרט , תמיד זה לא מתאים לנו…

חשוב מאד לזרז את התוכן ולהשתדל להגיד כמה שפחות בזמן הקצר ביותר.
כך למעשה אנחנו יותר ממוקדים ומעבירים את המסר בצורה חלקה

לסיכום

חשוב מאד לקחת בעלי מקצוע טובים ולסמוך עליהם.
אתם משקיעים כסף רב ביצירת סרט אז חשוב להשקיע בקופירייטר או קריין ברמה גבוהה, זה לגמרי עושה את ההבדל.

חשוב מאד שתהיה כימיה עם בעל המקצוע שעושה לכם את הסרט…
הרצון שלי כמנהל סטודיו להצלחת סרט תדמית, אנימציה, הדמית תלת מימד, חסות ואפילו עבודת עיצוב לפרינט יותר גדול מהרצון של הלקוח להצלחת הפרוייקט.
בשביל הלקוח שלי זה עוד מהלך שיווקי מני רבים אשר מקדם אותו אל המטרה, אך בשבילי בדובר במקצוע עיקרי שהוא המטרה.

שיהיה בהצלחה
תרגישו חופשי ליצור קשר
אלעד בן דוד
מנהל ובעלים של סטודיו EBD Post Production
0526582066
Www.ebdpost.co.il

hello

Leave a Comment